Sungai Jambu - 19 December 2008 - Blog - In My Life

Site menu

    Statistics


    Total online: 1
    Guests: 1
    Users: 0

    Login form

    Search

    Main » 2008 » December » 19 » Sungai Jambu
    Sungai Jambu
    1:41 AM



    petang semalam aku pergi memancing sekali lagi di area lembah beriah, keadaan air sudah sedikit kering dan ini memberi peluang untuk aku mencuba teknik 'casting' untuk memancing haruan, entah di mana tak kenanya skill aku kali ini, seekor haruanpun tak lekat dengan kail spoon aku kali ni. menyambar memang ada yang menyambar, sudahnya aku pulang ke Selama untuk memancing ikan sungai di jambatan jalan lama selama-kubu gajah, di sungai jambu..
    membuat persiapan dengan menggunakan umpan cengkerik,



    inilah jambatan yang menghubungkan sungai jambu. jalan ini tidak di gunakan lagi sejak jalan baru dibina untuk menghubungkan pekan selama ke pekan Kubu Gajah. masih sabar menanti...



    hasil pertama yang berjaya aku jinakkan, seekor baung sungai..



    ini spesis lampan sungai jugak ni,,akupun tak berapa pakar sangat bab spesis ikan sungai ni..

    sebenarnya aku tak berada lama di kawasan sungai jambu itu memandangkan waktu hampir senja. tapi memang boleh tahan memancing di situ..respon bagus..kena pergi awal sikit lepas ni untuk mendapatkan hasil yang lebih lumayan..
    Views: 377 | Added by: fysal | Rating: 0.0/0 |
    Total comments: 8
    8  
    Ingat lagi tentang baeriah ni.tapi dulu orang tak panggil lembah beriah.tapi lupa apa nama tak ingat. huh sekarng jalan baru ya.dulu abg jamil balik baru tengah dok tolak.kenapa tak pergi memanncing di kampong medan. tak pun naks enang pi mancing di kolam ikan usop kampong medah.keh keh sat lagi dia bawak keluag senapang patah tok wan jamil baghu tau.kalau ada rezeki kita jumpa. memangh rindu sangats elama. nak balik ni.

    7  
    tui tu cemut..gi memancing biar nampak brutal skit..baru binatang buas takut..paham2 ajer memancing ni..bukan takat binatang buas ajer..hantupun banyak

    6  
    mancing ikang bkn cam mancing awek lalala~

    5  
    ye ker?? nampak cam brutal ke??taklah.. itu diluar waktu kerja..klu dalam waktu kerja skema jugak muka dan dressing fysal..hehe..

    4  
    Napa skang Fysal nampak mcm gangster ek? Huhu :p

    3  
    lapaq jom kita pi makan..

    2  
    ikan lampam hang buat asam pedaih pun sedap...

    huhuuu..lapaq la plak!


    1  
    aku mulanya dah abis masa aku memancing kat beriah..tu yang lambat skit turun tu

    Only registered users can add comments.
    [ Registration | Login ]