Zoom Zoo Taiping - 16 December 2008 - Blog - In My Life

Site menu

    Statistics


    Total online: 1
    Guests: 1
    Users: 0

    Login form

    Search

    Main » 2008 » December » 16 » Zoom Zoo Taiping
    Zoom Zoo Taiping
    10:29 AM
    Cuti-cuti Malaysia..Zoom ke Zoo Taiping..sebelum ke Taiping singgah ke sg Gedong, Bagan Serai membeli limau Bali atau Pamelo..salah satu TradeMark Negeri Perak ni..



    Possing di pintu Masuk Zoo Taiping, harga tiket dewasa RM12 dan kanak-kanak RM 8, tapi klu korang boleh mempamerkan ic yang beralamat negeri perak korang akan diberikan diskaun pada setiap pembelian tiket..hehe cam teman..anak jati perok..




    bersiap sedia menaiki mini tren, servis ini adalah percuma kepada pengunjung





    dikandang Beruang Matahari, salah satu spesis beruang yang masih terdapat di dalam hutan di negara kita




    di kolam memerang, memerang di sini amat patuh kepada penjaga zoo dan berkomunikasi dengan menggunakan bahasa isyarat tertentu..iqahpun cukup suka melihat memerang yang jinak di sini



    melihat buaya dalam jarak yang paling dekat dengan diriku..




    Playing time, waktu-waktu begini adalah waktu yang dinantikan oleh iqah untuk bermain..




    di kawasan dataran haiwan gurun afrika..



    kalaulah boleh abah bela dan memiliki ayam pegar ini memang ayah ingin lakukannya untuk iqah, sebab abah tau, iqah sukakan ayam ini



    yang ini Khas untuk sahabat blog kita yang berada di Kulai..Kasuari


    possing yang menarik berjaya aku dapatkan






    Seladang atau Malayan Gaur..Maskot pasukan Bolasepak Negeri Perak..nampak brutal dan bengis ajer Seladang ni..tegap dan sasa tubuhnya..





    Badak Sumbu Putih..ada tiga ekor di sini


    Kandang terakhir yang kami lawati..Kandang Gajah Malaysia..spesis gajah Asia..



    Makan tengahhari aku..nasi Ayam Claypot..nak tunggu nasi ni sejuk aje dah ambik masa 20 minit..panas giler nasi ayam claypot




    patutlah kuih ini merupakan kuih kesukaan Doremon...sedap jugak kuih dorayaki ni
    Views: 6588 | Added by: fysal | Rating: 5.0/1 |
    Total comments: 2
    2  
    diaorang akan tanya kita dulu..pas tu baru ko tunjukkan ic sebagai bukti

    1  
    betui..tak caya ko datanglah ke Zoo Taiping ni..yang penting alamat dalam IC ko mesti orang perak..diskaun dari rm 12 adalah dalam RM8

    Only registered users can add comments.
    [ Registration | Login ]