Roti Pita.. - 15 December 2008 - Blog - In My Life

Site menu

    Statistics


    Total online: 1
    Guests: 1
    Users: 0

    Login form

    Search

    Main » 2008 » December » 15 » Roti Pita..
    Roti Pita..
    0:59 AM

    saja nak ubah menu western sekali sekala..asyik makan nasi ajer..bila badan mau maintain..



    nak buat inti Roti Pita ni senang ajer..kalau korang ingat lagi dalam enteri ku yang lepas. ada aku menunjukkan cara memproses daging untuk dibuat inti Roti Pita ini..
    bahan-bahan yang aku campurkan di dalam inti roti pita ini ialah :-
    sedikit potongan daun kubis..
    1/2 dari sebiji tomato
    dua ulas bawang merah
    sedikit lobak merah
    beberapa helai daun salad
    kesemua bahan di atas dicampurkan sekali (kecuali daun salad) dan digaul bersama sedikit mayonis, sos cili dan sos tomato, nak pedas lagi tambah sos lada hitam.


     
    kulit Roti pita, aku pilih perisa bawang putih, boleh didapati di Pasaraya Tesco berhampiran..selepas di potong dua, masukkan ajer daun salad terlebih dahulu kemudian diikuti dengan inti yang digaulkan tadi.



    kena pulak dengan Tapai Pulut yang dibawa oleh Sahabat aku dari Kelantan..daun Pokok getah yang digunakan nampak masih segar dan hijau..masih baru lagi tapai ini dihasilkan..kalau di area Perak Utara, tapai biasanya di bungkus menggunakan daun Keladi, dan di Perak hilir seperti di Bagan Datoh menggunakan daun Pisang, tapi sekarang lagi moden, guna bekas tupware plastik pun dah ada.



    sebelum Makan possing dulu dengan Tapai Pulut Daun Pokok Getah :D..



    now it's time to eat Pita Bread..marvelous..sendiri buat mestilah sendiri puji sedap hehe...siapa lagi nak puji diri ini..hahahaha...

    Views: 1139 | Added by: fysal | Rating: 0.0/0 |
    Total comments: 1
    1  
    hensem ke?? aku cuma amalkan awet muda dengan memakan tapai..mulenyer cam tak caye jugak..tapi ayahda aku pun mengiakan..selain menjalani hidup dengan penuh keceriaan walaupun masalah melanda..

    Only registered users can add comments.
    [ Registration | Login ]